Ve svém profilu uvádíte jaké modelové označení Celica máte. Pro toho kdo neví jsem se pokusil vytvořit návod a seznam... snad pomůže se každému v něm najít
. Tedy jak na modelové označení:
Naprosto nejspolehlivější způsob je prostě se podívat na štítek v motorovém prostoru, na kterém se vždy označení modelu nachází (stačí informace "před pomlčkou"):Tedy v tomto případě ST202R (každému "kdo ví" je jasné že jde o GT šesté generace). Bohatě stačí
Co když štítek chybí?:a) nejspolehlivější vodítko je rok výroby - prakticky dle té se dá určit docela spolehlivě generace.
1.gen (A20) ~ 1970-1977
2.gen (A40) ~ 1978-1981
3.gen (A60) ~ 1982-1985
4.gen (T16) ~ 1986-1989
5.gen (T18) ~ 1990-1993
6.gen (T20) ~ 1994-1999
7.gen (T23) ~ 2000-2008
Mám-li tedy auto r.v. 1997 jde na 100% o 6.generaci (tedy označení T20). Což je docela slušný začátek. Vždy je lepší napsat alespoň "sedmá generace" než "nevim"
.
b) hodně pomůže "co je zač motor" - většinou se daly modely (témeř v každé generaci) rozdělit na ST, GT a GT-four. Nebo ještě lépe řekněme pro zobecnění "slabší model", "silnější model" nebo "čtyřkolka". To nezní zle
. Tedy i když "sedmá generace slabší model" není přímo modelové označení, má pro většinu naprosto perfektní vypovídající hodnotu
c) neni k zahození i "co je napsané vzadu na kufru" - opět se to nedá brát jako dogma, ale pomoct to může... bývá pravidlem že pokud na kufru (krom Toyota Celica) není nic jde o nejslabší model. Pokud se nachází ještě nějaká další informace (GT, GT-S, Sport, 4x4, GT-four, All-trac... nebo já nevím co ještě) lze to také použít jako fajn doplňkovou informaci...
Prostě hlavně něco smysluplného napsat, o to tady běží...
. Další info které pomůže k identifikaci v tabulce níže:
Generace | Kód modelu | Označení modelu | Určen pro trh | Motor | Druh karoserie |
7 | ZZT231 | 1.8 VVTi Sport | Evropa | 2ZZ-GE | liftback |
7 | ZZT230 | 1.8 VVTi | Evropa | 1ZZ-FE | liftback |
7 | ZZT231 | SS-II | JDM | 2ZZ-GE | liftback |
7 | ZZT230 | SS-I | JDM | 1ZZ-FE | liftback |
6 | ST205 | GT-four | Evropa, JDM | 3S-GTE | liftback |
6 | ST202 | GT | Evropa | 3S-GE | liftback, kabriolet |
6 | AT200 | ST | Evropa | 7A-FE | liftback |
6 | ST205 | GT-four WRC | JDM | 3S-GTE | liftback |
6 | ST202 | SS-III | JDM | 3S-GE, 3S-GE VVT-i | liftback |
6 | ST202 | SS-II | JDM | 3S-GE | liftback |
6 | ST202 | SS-I | JDM | 3S-FE | liftback |
6 | ST202C | Convertible | JDM | 3S-GE | kabriolet |
5 | ST185 | GT-four Carlos Sainz | Evropa, JDM | 3S-GTE | liftback widebody |
5 | ST185 | GT-four | Evropa, JDM | 3S-GTE | liftback, liftback widebody |
5 | ST182 | GTS-i | Evropa | 3S-GE | liftback widebody |
5 | ST182 | GT-i | Evropa | 3S-GE | liftback, kabriolet |
5 | AT180 | ST | Evropa | 4A-FE | liftback, sedan |
4 | ST165 | GT-four | Evropa, JDM | 3S-GTE | liftback |
4 | ST162 | GT | Evropa | 3S-GE | liftback, kabriolet |
4 | AT160 | ST | Evropa | 4A-F | liftback, sedan |
3 | RA63 | 2000GT | Evropa | 18R-G | liftback, kabriolet |
3 | RA60 | 2000XT | Evropa | 21R | liftback, kabriolet |
3 | TA60 | 1600ST | Evropa | 2T | liftback, kabriolet |
2 | RA40 | 2000GT | Evropa | 18R | liftback, sedan |
2 | TA40 | 1600ST | Evropa | 2T | liftback, sedan |
1 | RA28 | 2000GT | Evropa | 18R | liftback |
1 | RA23 | 2000GT | Evropa | 18R | sedan |
1 | TA22 | 1600ST | Evropa | 2T | liftback, sedan |
P.S.: úmyslně neřeším US modely a Austrálii o kterých očekávám že se do ČR nejspíš nedostanou
(kompletní seznamy najdete v technické části u jednotlivých generací).
P.S.II.:
ještě jedna poznámka k těm karoseriím... je neštěstí jak si každý světadíl jinak označuje "tvar kastle"... osobně jsme se snažil použít to co je pro evropu nejblíž (netvrdím že to nevíce zaběhnuté). No schválně...
příznak: nemá to střechu
pojmenování: convertible (US/JDM), kabrio (EU), spider (Italové... ty musí být vždycky něco extra)
příznak: má to 3 dveře a
plynule se svažující záď...
pojmenování: hatchback (US), liftback (JDM), kupé (EU)
příznak: má to 2 dveře a kufr...
pojmenování: coupe (US/JDM), sedan (EU)
P.S.III.: pokud ta vaše v tabulce schází nebo jsem něco opomněl, neváhejte mi napsat!